Σελίδες
- Λεπτομέρειες
|
Το W.E. (Wall and Electronic Reading) είναι μια πρωτοβουλία εμπνευσμένη από την ατομική κινητικότητα job shadowing στο πλαίσιο του Διαπιστευμένου προγράμματος Erasmus K121 του σχολείου μας (2024-1-CY01-KA121-SCH-000220431) που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο Gymnazium Pavla Jozefa Šafárika – Pavol Jozef Šafárik Gimnázium στη Rožňava της Σλοβακίας, τον Οκτώβριο του 2024. Κατά την επίσκεψη, η εκπαιδευτικός Χρυσάνθη Νικοδήμου, είχε την ευκαιρία να γνωρίσει μια σειρά από εξαιρετικά έργα του σχολείου υποδοχής. Ανάμεσα σε αυτά ξεχώρισε το Wall Reading, μια καινοτόμος δράση που στοχεύει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και την παρακίνηση μαθητών/-τριών με χαμηλές επιδόσεις. Η ιδέα είναι απλή αλλά αποτελεσματική: λογοτεχνικά κείμενα ή αποσπάσματα αναρτώνται στους τοίχους του σχολείου, ενθαρρύνοντας τους μαθητές να τα διαβάσουν. Η εφαρμογή του έργου στο σχολείο υποδοχής είχε μεγάλη ανταπόκριση, όπου μεγάλος αριθμός μαθητών συμμετείχαν, διαβάζοντας τα κείμενα και απαντώντας σε σύντομο διαδικτυακό ερωτηματολόγιο. Στο σχολείο μας, τα λογοτεχνικά κείμενα αναρτώνται στους τοίχους σχολείου και στην ιστοσελίδα. Καλούμε τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, να διαβάσουν τα κείμενα και να συμπληρώσουν ένα σύντομο ερωτηματολόγιο. Επιβράβευση: Για κάθε τρία κείμενα ανάγνωσης με απάντηση ερωτηματολογίου, οι μαθητές/-τριες θα επιβραβεύονται με μία (1) Μονάδα ΔΔΚ. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- During the visit, Chrysanthi Nicodemou had the opportunity to explore a variety of outstanding projects implemented by the host school. Among them was the Wall Reading initiative—an innovative approach aimed at fostering reading literacy and motivating low-performing students. The concept is simple yet effective: literary texts or extracts are displayed on walls, encouraging students to read them. The host school’s experiment showed remarkable engagement, with about half of the student body participating by reading and responding to short online questionnaires. Inspired by this initiative, we invite our students to explore the texts displayed on our school walls and website and to share their thoughts by completing a brief response form. Reward: Students gain One (1) point for ΔΔΚ programme per three texts and response form completion. |
TEXT TITLE/TΙΤΛΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
- Λεπτομέρειες
European Parliament Ambassador School (EPAS)
|
Το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα «Σχολείο Πρεσβευτής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου» (ΣΠΕΚ) 2024-2025. Το πρόγραμμα, το οποίο διοργανώνεται ταυτόχρονα και στα 27 Κράτη Μέλη της Ευρωπαϊκής, έχει σκοπό να βελτιώσει τις γνώσεις των μαθητών/τριών σχετικά με την Ευρωπαϊκή κοινοβουλευτική δημοκρατία και τον ρόλο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Το πρόγραμμα ενθαρρύνει επίσης τους/τις μαθητές/τριες να συμμετάσχουν ενεργά στις δημοκρατικές διαδικασίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν μαθητές και μαθήτριες της Α’ και Β’ Λυκείου οι οποίοι/ες καλούνται μέσα από ποικίλες δράσεις να εμπλέξουν ολόκληρη την μαθητική κοινότητα του σχολείου στοχεύοντας στην ευαισθητοποίηση και στην προώθηση αξιών, όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη δημοκρατία, την ισότητα, την ελευθερία. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, το σχολείο μας θα πιστοποιηθεί ως Σχολείο Πρεσβευτής και μερικοί από τους Δόκιμους Πρεσβευτές θα έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν σε συνάντηση Euroscola στο Στρασβούργο. |

|
Περιγραφή Προγράμματος |
|
| Δράσεις Activities |
Δράσεις προγράμματος |
|
Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Κύπρο |
|
|
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο |
|
|
Συμβούλιο της Ευρώπης |
|
|
Ευρωπαϊκή Επιτροπή |
|
|
Τα Οφέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης |
https://www.europarl.europa.eu/topics/en/article/20230703STO01915/the-benefits-of-the-european-union-video |
|
Ο ρόλος των Ευρωβουλευτών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο |
https://www.europarl.europa.eu/topics/en/article/20180322STO00303/the-role-of-members-of-the-european-parliament-video |
|
Πάμε να εξερευνήσουμε την Ευρώπη |
https://learning-corner.learning.europa.eu/play-games/lets-explore-europe_el |
- Λεπτομέρειες
Αντρέας Παναγίδης και Μιχαήλ Κουτσόφτα
-
-
Ο Μιχαήλ Κουτσόφτας και Ανδρέας Παναγίδης οδηγήθηκαν στην αγχόνη, ξημερώματα της Παρασκευής της 21ης Σεπτεμβρίου 1956. Το «θάνατος δια απαγχονισμού», ακούστηκε ξανά από τα χείλη των δικαστών της αποικιοκρατίας.
- Ο Ανδρέας Παναγίδης γεννήθηκε στο Παλαιομέτοχο, της επαρχίας Λευκωσίας, στις 14 Νοεμβρίου 1934. Ήταν παντρεμένος με τη Γιαννούλα Παναγίδη και από το γάμο του είχε αποκτήσει τρία παιδιά, ένα γιο τον Αριστείδη 4 χρονών, και δύο κορίτσια τη Δέσποινα δυόμισι χρονών και την Αυγή σχεδόν ενός έτους. Πατέρας του ήταν ο Γρηγόρης Παναγή και μητέρα του η Δέσποινα Χατζηκυριάκου-Παναγή. Είχε τρία αδέλφια, τη Μαρία, την Άννα και τον Κυριάκο.
- Ο Μιχαήλ Κουτσόφτα ήταν συγχωριανός και συνομήλικος του Ανδρέα Παναγίδη, γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1934 και ήταν παντρεμένος με την Ευγενία Κουτσόφτα. Γονείς του ήταν ο Κυριάκος και η Ελένη Κουτσόφτα. Ο πατέρας του πέθανε, όταν ο Μιχάλης ήταν μόλις τεσσάρων χρονών. Είχε ακόμα πέντε αδέλφια, τον Κώστα, την Ολυμπιάδα, τον Πέτρο, την Άννα και την Παρασκευή, η οποία παρέμεινε άγαμη και δεν απέκτησε απογόνους.
-
-
-
Αντρέας Παναγίδης
Γεννήθηκε στο χωριό Παλαιομέτοχο, της επαρχίας Λευκωσίας, στις 14 Νοεμβρίου 1934.
Απαγχονίστηκε στις Κεντρικές Φυλακές Λευκωσίας στις 21 Σεπτεμβρίου 1956.
Σύζυγος : Γιαννούλα Ανδρέα Παναγίδη
Παιδιά : Αριστείδης, Δέσπω και Αυγή
Γονείς : Γρηγόρης Παναγή και Δέσποινα Χατζηκυριάκου Παναγή
Αδέλφια : Μαρία, Άννα, ΚυριάκοςΟ Ανδρέας Παναγίδης τελείωσε το δημοτικό σχολείο Παλαιομετόχου και εργαζόταν στην κουζίνα του αγγλικού στρατού στο αεροδρόμιο Λευκωσίας. Με την έναρξη του αγώνα προσφέρθηκε να υπηρετήσει στις τάξεις της ΕΟΚΑ, μαζί με το φίλο του ήρωα Μιχαήλ Κουτσόφτα. Η σταθερή και αμετακίνητη επιμονή τους έπεισε τον ιερέα Παλαιομετόχου Παπαλευτέρη να τους ορκίσει.
Η πρώτη δράση του Παναγίδη ήταν η ύψωση της ελληνικής σημαίας. Σε έρευνα που έκαμε Άγγλος στρατιώτης στην τσάντα του, στον τόπο της εργασίας του, αμέσως μετά την εκτέλεση των Καραολή και Δημητρίου, βρήκε μια ελληνική σημαία και ζήτησε από τον Ανδρέα να του σκουπίσει με αυτή τα παπούτσια του. Τόση ήταν η προσβολή που ένιωσε ο Ανδρέας, ώστε ήλθε στα χέρια μαζί του κτυπώντας τον άγρια. Όταν πήγε στο σπίτι, έστειλε τη γυναίκα του και του έφερε τα περίστροφά του που της είχε δώσει να του κρύψει. Την επομένη, όταν πήγε στη δουλειά του στο αεροδρόμιο, μαζί με το Μιχαήλ Κουτσόφτα και έναν άλλο αγωνιστή, επιτέθηκαν και σκότωσαν τον Άγγλο σμηναγό Πάτρικ Τζων Χέιλ μέσα στο γραφείο του. Συνελήφθησαν και καταδικάστηκαν σε θάνατο. Απαγχονίστηκαν και οι δυο με το Στέλιο Μαυρομμάτη.
Συγκλονιστικός ήταν ο τρόπος με τον οποίο αντιμετώπισε το θάνατο τόσο ο ίδιος όσο και οι δικοί του, που τον αποχαιρέτησαν με το τραγούδι στα χείλη και με τα χέρια ψηλά σε μια θερμή εξ αποστάσεως χειραψία. “Τι τιμή στο παλικάρι…” βροντοφώναξε ο πατέρας του. Τα πατριωτικά τραγούδια των τριών μελλοθανάτων και των άλλων φυλακισμένων δόνησαν τις φυλακές.
Ανεκτίμητης αξίας κληρονομιά, άφησε στα παιδιά του “ένα τιμημένο όνομα”, όπως ο ίδιος τους έγραψε λίγα λεπτά μετά την ειδοποίηση, ότι χαράματα της Παρασκευής, 21 Σεπτεμβρίου 1956, θα οδηγείτο στην αγχόνη.
http://www.eoka.org.cyΜιχαήλ Κουτσόφτας
Γεννήθηκε στο Παλαιομέτοχο, της επαρχίας Λευκωσίας, στις 12 Νοεμβρίου 1934.
Απαγχονίστηκε από τους Άγγλους στις Κεντρικές Φυλακές Λευκωσίας στις 21 Σεπτεμβρίου 1956.
Σύζυγος : Ευγενία Κουτσόφτα
Γονείς : Κυριάκος και Ελένη Κουτσόφτα
Αδέλφια : Κώστας, Ολυμπιάδα, Πέτρος, Άννα, ΠαρασκευήΟ Μιχαήλ Κουτσόφτας αποφοίτησε από το δημοτικό σχολείο Παλαιομετόχου και εργαζόταν σε νηματουργείο ως βαφέας. Με την έναρξη του αγώνα προσφέρθηκε να υπηρετήσει στις τάξεις της ΕΟΚΑ. Λόγω όμως της αριστερής ιδεολογίας του, αλλά και του ότι ήταν ορφανός από πατέρα και είχε τη μικρή του αδελφή ανύπανδρη, υπήρχαν επιφυλάξεις. Τελικά η σταθερή και αμετακίνητη επιμονή του έπεισε τον ιερέα Παλαιομετόχου Παπά Λευτέρη να τον ορκίσει.
Η πρώτη του δράση ήταν η ύψωση της ελληνικής σημαίας στην κορυφή των ευκαλύπτων στο κέντρο του χωριού του, την οποία κατέβαζαν οι Άγγλοι. Ένα βράδυ έκοψε, με το φίλο του Ανδρέα Παναγίδη, τα κλαδιά των ευκαλύπτων, για να μη μπορούν οι στρατιώτες να κατεβάσουν τη σημαία. Εκείνοι έκοψαν τα θεόρατα δέντρα από τη ρίζα.
Ο απαγχονισμός του Καραολή και του Δημητρίου αναστάτωσαν τον Κουτσόφτα τόσο πολύ που εγκατέλειψε τη δουλειά του και για μερικές μέρες κατόπτευε το αεροδρόμιο Λευκωσίας, όπου στάθμευαν Άγγλοι στρατιώτες, αναζητώντας τόπο και τρόπο να ανταποδώσει το πλήγμα. Σε συμβουλές της μάνας του να προσέχει, απάντησε :
“Για την ελευθερία της Κύπρου μας όλοι ανοίξαμε τα στήθη, μητέρα.”
Στις 16 Μαΐου, έξι μέρες μετά την εκτέλεση του Καραολή και του Δημητρίου, αφού πέρασε από τον Παπά Λευτέρη και του ζήτησε να σταθεί προστάτης της αδελφής του, αν τυχόν συλληφθεί, έφυγε με τους φίλους του Ανδρέα Παναγίδη και Παρασκευά Χοιροπούλη, για το χώρο του αεροδρομίου Λευκωσίας, όπου επιτέθηκαν και σκότωσαν τον Άγγλο σμηναγό Πάτρικ Τζων Χέιλ μέσα στο γραφείο του. Καταδιώχθηκαν και συνελήφθησαν από αγγλικά στρατεύματα. Ο Μιχαήλ Κουτσόφτας και ο Ανδρέας Παναγίδης εκτελέστηκαν μαζί με το Στέλιο Μαυρομμάτη στις 21 Σεπτεμβρίου 1956. Ο Χοιροπούλης, επειδή ήταν ανήλικος, καταδικάστηκε σε ισόβια φυλάκιση.
http://www.eoka.org.cy
-





