Εσωτερικοί Κανονισμοί Λειτουργίας του Σχολείου

ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2023-2024

Πατήστε εδώ εδώ για να κατεβάστε τους κανονισμούς σε αρχείο pdf

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ................................................................................................................................................... 3

ΜΑΘΗΤΙΚΗ  ΙΔΙΟΤΗΤΑ............................................................................................................................ 3

ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΕΜΦΑΝΙΣΗ.................................................................................................... 3

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ  ΜΑΘΗΤΩΝ  ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ............................................................................................. 4

ΦΟΙΤΗΣΗ-ΑΠΟΥΣΙΕΣ................................................................................................................................ 5

ΕΞΟΔΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.................................................................................................................... 6

ΠΡΟΑΓΩΓΗ-ΑΠΟΛΥΣΗ ………………………………..………………….…….......…………….…….6

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ.......................................................................................................................................... 8

ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ-ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ-ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ....................................................... 9

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ........................................................................................................................................ 9

ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ................................................................................................................ 10

ΕΞΩΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΧΟΡΩΝ – ΕΚΔΡΟΜΩΝ)............................... 11

ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΩΝ ΤΗΛΕΦΩΝΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ....... 11

ΟΙ ΕΞΩΣΧΟΛΙΚΟΙ.................................................................................................................................... 11

ΧΡΗΣΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ............................................................................................................................... 12

ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΠΑΡΑΠΤΩΜΑΤΑ............................................................................................................ 12

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΔΙΑΓΩΓΗ................................................................................................. 13

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΑ ΛΗΨΗΣ ΤΟΥΣ ……........…………………………………...15


ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ  ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ

 ΕΙΣΑΓΩΓΗ                                                                                                                                                   

Οι Εσωτερικοί Κανονισμοί έχουν ως στόχο την εδραίωση της δημοκρατικής οργάνωσης της σχολικής ζωής, της υπευθυνότητας, της αυτοπειθαρχίας και του αλληλοσεβασμού. Αποτελούν προέκταση των Κανονισμών Λειτουργίας των Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, στους οποίους αναφέρεται επί λέξει: «Τηρουμένων των παρόντων κανονισμών, ο/η μαθητής/ρια εκτελεί τα μαθητικά του/της καθήκοντα όπως αυτά αναλυτικότερα προβλέπονται από τους εσωτερικούς κανονισμούς του σχολείου».

Το περιεχόμενο των Εσωτερικών Κανονισμών καθορίζει με σαφήνεια τους κανόνες, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των μελών της σχολικής μονάδας. Η συνειδητή τήρηση των κανονισμών αυτών διασφαλίζει την ομαλή λειτουργία του σχολείου, που είναι βασικός παράγοντας για τη σχολική επιτυχία.

Επισημαίνεται ότι κανένας Εσωτερικός Κανονισμός δεν αναιρεί την επίσημη Εκπαιδευτική Νομοθεσία και τους Κανονισμούς Λειτουργίας των Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης. Η προσπάθεια είναι να γίνουν περισσότερο κατανοητές κάποιες πρόνοιες των κανονισμών αυτών. Ως εκ τούτου, στο παρόν έγγραφο δεν αναπαράγονται όλοι οι κανονισμοί οι οποίοι, όμως, παραμένουν σε ισχύ.

Οι εσωτερικοί κανονισμοί είναι αποτέλεσμα συλλογικής εργασίας επιτροπής εσωτερικών κανονισμών, στην οποία συμμετέχουν η Διευθύντρια του σχολείου, η οποία προεδρεύει, ένας (1) εκπρόσωπος της Διεύθυνσης του σχολείου, δύο (2) μέλη του Kαθηγητικού Συλλόγου, δύο (2) μέλη του Κεντρικού Μαθητικού Συμβουλίου και ένα (1) μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Γονέων και Κηδεμόνων. Η επιτροπή εσωτερικών κανονισμών παρουσιάζει τους κανονισμούς αυτούς ενώπιον του Καθηγητικού Συλλόγου, ο οποίος λαμβάνει την τελική απόφαση. Οι Κανονισμοί ισχύουν και τις επόμενες σχολικές χρονιές, μέχρι να παραστεί ανάγκη αναθεώρησής τους.

 ΜΑΘΗΤΙΚΗ  ΙΔΙΟΤΗΤΑ                                                                                                                         

Ο/Η μαθητής/ρια έχει τη μαθητική ιδιότητα από 1/9 του έτους μέχρι 31/8 του επόμενου έτους. Η μαθητική ιδιότητα χαρακτηρίζει τον μαθητή τόσο μέσα στο σχολείο όσο και έξω από αυτό. Στους κανονισμούς αναφέρεται:

«Μαθητής/ρια που μέσα ή έξω από το σχολείο διαπράττει παράπτωμα κατά τη διάρκεια λειτουργίας τoυ σχολείου, υπόκειται σε κυρώσεις που προνοούν οι σχετικοί Κανονισμοί. Στις ίδιες κυρώσεις υπόκεινται μαθητές/ριες και στην περίπτωση που το παράπτωμα διαπράχθηκε εκτός ωρών λειτουργίας του σχολείου, νοουμένου ότι το παράπτωμα αφορά περιουσιακά στοιχεία του σχολείου ή του προσωπικού αυτού ή αφορά στην προσβολή της αξιοπρέπειας μαθητών ή προσωπικού του σχολείου.»

 ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΕΜΦΑΝΙΣΗ                                                                                               

Με βάση τη σχετική νομοθεσία και τις εγκυκλίους του Υ.Π.Α.Ν. η στολή των μαθητών έχει ως εξής:

Α. Η καθημερινή στολή αποτελείται από:

 

Μαθήτριες: φούστα μπλε ή φούστα τζιν σε σκούρο μπλε χρώμα μέχρι το γόνατο

Μαθητές/Μαθήτριες:

  • Παντελόνι γκρίζο ή παντελόνι τζιν σε σκούρο μπλε ή μαύρο χρώμα, χωρίς επιγραφές και σκισίματα. Το κολάν απαγορεύεται αυστηρά.
  • Πουκάμισο ή μονόχρωμη φανέλα χρώματος άσπρου, γκρίζου, μπλε ή μαύρου (με ή χωρίς γιακά και χωρίς επιγραφές)
  • Τρικό, πουλόβερ, φούτερ, μπουφάν και σακάκια μονόχρωμα άσπρου, μπλε, γκρίζου ή μαύρου χρώματος χωρίς επιγραφές ή σχέδια.
  • Παπούτσια αθλητικά ή δερμάτινα

Στολή Γυμναστικής

  • Φανέλα: Άσπρη
  • Παντελονάκι: Μαύρο, μπλε ή γκρίζο
  • Αθλητικά παπούτσια

Διακριτικά ποδοσφαιρικών ομάδων απαγορεύονται αυστηρά. Η φόρμα δεν αποτελεί μέρος της μαθητικής στολής.

Β. Η επίσημη στολή αποτελείται από:

  • Άσπρο πουκάμισο, μπλε γραβάτα, γκρίζο παντελόνι για τους μαθητές και μπλε φούστα για τις μαθήτριες
  • Τρικό μπλε, πλεκτό ή από ύφασμα
  • Σακάκι μπλε
  • Παπούτσια μαύρα, όχι απαραίτητα δερμάτινα

Η επίσημη στολή θα χρησιμοποιείται στις ακόλουθες περιπτώσεις:

  • Αντιπροσώπευση του σχολείου σε διάφορες εκδηλώσεις/δραστηριότητες
  • Παρελάσεις
  • Φωτογραφίσεις
  • Τελετή Αποφοίτησης και άλλες επίσημες εκδηλώσεις του σχολείου

Γ. Εμφάνιση

Ως μη ευπρεπής θεωρείται η προκλητική εμφάνιση.  Με βάση αυτό το σκεπτικό, το σχολείο θεωρεί ως προκλητική εμφάνιση τα πιο κάτω:

Για τους μαθητές: Τις κοντές ή αμάνικες φανέλες/ενδυμασίες που αφήνουν ακάλυπτο μέρος του σώματος, τα πολύ μακριά και ατημέλητα μαλλιά, τα βαμμένα μαλλιά, τα περίεργα κουρέματα, τα μούσια, τα γένια, τα δακτυλίδια, τα σκουλαρίκια, τις διακοσμητικές καδένες, τα ακάλυπτα τατουάζ και άλλα παρόμοια.


Για τις μαθήτριες: Τις κοντές ή αμάνικες φανέλες/ενδυμασίες που αφήνουν ακάλυπτο μέρος του σώματος, τις κοντές φούστες, το χαμηλόμεσο παντελόνι, το παντελόνι κολάν, τα πολλά φανταχτερά κοσμήματα, τα μακριά ή/και βαμμένα νύχια, τα βαμμένα μαλλιά, τα εξεζητημένα χτενίσματα και το μακιγιαρισμένο πρόσωπο.

 ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ                                                                                          

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών στην τάξη είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ομαλή λειτουργία του σχολείου. Οι μαθητές δεν δικαιούνται ΚΑΜΙΑ καθυστέρηση (εκτός αν έχουν ειδική άδεια από τη Διεύθυνση). Σύμφωνα με τους κανονισμούς, η συστηματική καθυστέρηση αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα.  Το  σχολείο για το πιο πάνω θέμα εφαρμόζει την ακόλουθη πολιτική:

Μαθητής/ρια που καθυστερεί να προσέλθει στην τάξη γίνεται δεκτός στο μάθημα και σημειώνεται στο απουσιολόγιο/ηλεκτρονική διοίκηση με τα λεπτά καθυστέρησης, στη σχετική στήλη. Η αργοπορημένη προσέλευση, αν υπερβαίνει τα 10 λεπτά, θα καταχωρίζεται ως απουσία. Για την αργοπορημένη προσέλευση της 1ης περιόδου, πέραν των 10 λεπτών ο μαθητής/ρια θα πρέπει να πάρει και άδεια εισόδου. Οι συστηματικές αδικαιολόγητες καθυστερήσεις αντιμετωπίζονται με Παιδαγωγικά Μέτρα που επιβάλλει ο υπεύθυνος ΒΔ.

ΦΟΙΤΗΣΗ-ΑΠΟΥΣΙΕΣ                                                                                                                            

Εφαρμόζονται πιστά οι διατάξεις των κανονισμών λειτουργίας των Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης:

Α. Παραπέμπονται σε Ανεξέταση (τον Ιούνιο) στα εξεταζόμενα μαθήματα και σε όσα μαθήματα αποφασίζει ο Καθηγητικός Σύλλογος οι μαθητές που:

(α) σημείωσαν σύνολο απουσιών 120-134.

(β) στο Β΄ τετράμηνο σημείωσαν αριθμό απουσιών 60-67.

Β. Παραπέμπονται σε Ανεξέταση (τον Ιούνιο) στο μάθημα ή στα μαθήματα, μαθητές που σημείωσαν αριθμό απουσιών περισσότερων του επταπλάσιου του αριθμού των περιόδων διδασκαλίας του μαθήματος, που προβλέπει εβδομαδιαίως το πρόγραμμα.

Γ.  Παραμένουν Στάσιμοι οι μαθητές που σημείωσαν:

(α) σύνολο απουσιών μεγαλύτερο του 134.

(β) στο Β΄ τετράμηνο, σύνολο απουσιών μεγαλύτερο του 67.

Δ. Δικαιολόγηση απουσίας

Το θέμα των απουσιών είναι πολύ σημαντικό για την ομαλή φοίτηση των μαθητών. Οι απουσίες λογίζονται μια για κάθε διδακτική περίοδο. Οι διδάσκοντες της 1ης περιόδου καταχωρούν ηλεκτρονικά τα ονόματα των απόντων μαθητών και ενημερώνεται ο εφημερεύων Β.Δ., ο οποίος επικοινωνεί με τους  γονείς/ κηδεμόνες τους.

Ο γονέας/κηδεμόνας ενημερώνει (με τηλεομοιότυπο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή γραπτό σημείωμα) για τυχόν προγραμματισμένη απουσία του παιδιού του ή τηλεφωνικά, σε περίπτωση έκτακτης απουσίας.

Μαθητής/ρια που απουσίασε έστω και μια περίοδο διδασκαλίας, οφείλει με την επάνοδό του στο σχολείο και το αργότερο μέσα σε 5 ημέρες (κατά τον Μάιο-Ιούνιο το αργότερο σε 2 ημέρες) να δικαιολογήσει τις απουσίες του με βεβαίωση του γονέα/κηδεμόνα, με πιστοποιητικό θεράποντος ιατρού ή άλλου φορέα εγκεκριμένου από το Υ.Π.

Σε περίπτωση που του δόθηκε άδεια εξόδου από το σχολείο, ο μαθητής επιστρέφει το αντίγραφο υπογεγραμμένο από τον γονέα/κηδεμόνα του.

Ε. Κάλυψη ύλης λόγω απουσίας

Μαθητής/ρια που απουσιάζει από το σχολείο για οποιονδήποτε λόγο οφείλει να καλύψει τα κενά στα μαθήματα που έχασε και να κάνει την εργασία που ανέθεσαν οι καθηγητές στο τμήμα κατά τη διάρκεια της απουσίας του, με βάση πρόγραμμα που του διασφαλίζει το σχολείο με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών του.

Ζ.  Δ.Δ.Κ. (Δράση, Δημιουργικότητα, Κοινωνική Προσφορά)


Στο πλαίσιο του προγράμματος Δ.Δ.Κ, όλοι οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να συμμετέχουν σε όλες τις δραστηριότητες του σχολείου, όπως εκδρομές, όμιλοι, εκδηλώσεις του σχολείου, συναντήσεις των Υπεύθυνων Καθηγητών Τμημάτων με τα  τμήματά τους, εκκλησιασμοί και άλλα.

Η.  Απαλλαγή από μάθημα

Μαθητής που απαλλάσσεται από μάθημα οφείλει να παραδώσει μελέτη, υπό μορφή project, που να αντιστοιχεί στο σύνολο των διδακτικών περιόδων του μαθήματος.  Η παράδοση της μελέτης γίνεται στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Κατά τη διάρκεια διεξαγωγής του συγκεκριμένου μαθήματος παραμένει ή και εργάζεται σε χώρο που του υποδεικνύει η Διευθύντρια του σχολείου. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης σημειώνεται απουσία στο μάθημα και εξετάζεται ως διάπραξη παραπτώματος, στο πλαίσιο πάντα της ισχύουσας νομοθεσίας.

 ΕΞΟΔΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ                                                                                                                 

Ο μαθητής που έχει σοβαρό λόγο να φύγει από το Σχολείο, χρειάζεται γραπτή άδεια εξόδου.  Η άδεια εκδίδεται από τον εφημερεύοντα Β.Δ., ο οποίος βρίσκεται στο Γραφείο Εφημέρευσης, εφόσον πρώτα ο Β.Δ. επικοινωνήσει με τους γονείς.  Το πρωτότυπο παραδίδεται στον μαθητή και το αντίγραφο στον Υπεύθυνο Καθηγητή του.  Η έξοδος από το Σχολείο σε ώρες εργάσιμες, χωρίς άδεια της Διεύθυνσης αποτελεί σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα. Σε τέτοια περίπτωση ενημερώνεται αμέσως ο γονιός/κηδεμόνας του μαθητή/ριας.

Η άδεια εξόδου, που ο μαθητής εξασφαλίζει από τη Διεύθυνση, προσυπογράφεται και από τον καθηγητή της περιόδου στην οποία χορηγείται η άδεια και ακολούθως ο μαθητής εγκαταλείπει το σχολείο.

Σε ιδιαίτερα επείγουσες περιπτώσεις, που αφορούν κυρίως προβλήματα υγείας, η Διεύθυνση αντιμετωπίζει το πρόβλημα κατά την κρίση της και ενημερώνει συγχρόνως τους γονείς ή τον κηδεμόνα, καθώς και τον καθηγητή της περιόδου αποχώρησης του μαθητή.

Σημείωση: Οι Γονείς/Κηδεμόνες, όπως και ο κάθε επισκέπτης, για την είσοδό τους στο σχολείο μπορούν να χρησιμοποιούν το κεντρικό κάγκελο, αφού χτυπήσει το κουδούνι που ελέγχεται από τη  Γραμματεία.  Το μέτρο εφαρμόζεται για την ασφάλεια των μαθητών.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ / ΠΡΟΑΓΩΓΗ-ΑΠΟΛΥΣΗ                                                                                                                                                       

Από τη σχολική χρονιά 2023-2024 εφαρμόζεται αναθεωρημένο σύστημα Αξιολόγησης Μαθητή/Μαθήτριας. Στο πλαίσιο αυτό, οι περί Λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης (Τροποποιητικοί) (Αρ. 2) Κανονισμοί του 2023, όπως αυτοί έχουν εγκριθεί από τη Βουλή των Αντιπροσώπων, προνοούν τα πιο κάτω :

(α) Κατάργηση της ενιαίας γραπτής αξιολόγησης στο τέλος κάθε τετραμήνου και εισαγωγή της ενιαίας τελικής γραπτής εξέτασης μετά τη λήξη των μαθημάτων, την περίοδο Μαΐου-Ιουνίου.

(β) Για τα ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ο βαθμός του έτους θα είναι ο μέσος όρος των βαθμών των δύο τετραμήνων.

  Για τα ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ο βαθμός του έτους θα είναι το άθροισμα των βαθμών των δύο τετραμήνων, σε ποσοστό 35% για κάθε τετράμηνο και του βαθμού της ενιαίας τελικής γραπτής εξέτασης, σε ποσοστό 30%.

(γ) Ο βαθμός κάθε τετραμήνου θα προκύπτει από τη Συντρέχουσα (προφορική και γραπτή) Αξιολόγηση. Θα αφορά στην απόδοση του/της μαθητή/μαθήτριας κατά τη διάρκεια του τετραμήνου η οποία αξιολογείται στη βάση διαγωνισμάτων, γραπτών εργασιών-πρότζεκτ, προφορικής επίδοσης και άλλων εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης, οι οποίες θα διενεργούνται στο πλαίσιο της επίτευξης των επιδιωκόμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων, σε όλα τα μαθήματα.

  • Η προφορική βαθμολογία των εξεταζόμενων μαθημάτων ανακοινώνεται γραπτώς στους μαθητές/ριες από τους διδάσκοντες/ουσες μία (1) ημέρα πριν από τη διακοπή των μαθημάτων για κάθε τετράμηνο

Τόσο ο βαθμός τετράμηνου όσο και ο τελικός βαθμός έτους στο κάθε μάθημα αναγράφεται σε ακέραιο αριθμό, μετά από στρογγυλοποίηση. Ο γενικός βαθμός έτους θα εξάγεται και θα αναγράφεται με δύο δεκαδικά ψηφία (όχι κλασματικά).

 

  • Μαθητές που υστερούν και η ετήσια επίδοσή τους είναι κάτω του 10 σε μαθήματα που δεν εξετάζονται γραπτώς στο τέλος του χρόνου, είναι υποχρεωμένοι να παρακαθίσουν σε γραπτή Ανεξέταση και στα μαθήματα αυτά.
  • Μαθητές που επιθυμούν να βελτιώσουν τον βαθμό τους σε μαθήματα για τα οποία δεν προνοείται γραπτή εξέταση στο τέλος του χρόνου, δικαιούνται να δώσουν γραπτές εξετάσεις τον Μάιο/Ιούνιο στα μαθήματα αυτά.

Ο μαθητής προάγεται τον Ιούνιο:

  • Όταν σε κάθε μάθημα πάρει βαθμό τουλάχιστον «10».
  • Όταν υστερεί σε ένα μάθημα μη εξεταζόμενο γραπτώς στο τέλος του χρόνου, αλλά ο μέσος όρος των βαθμών των εξεταζόμενων μαθημάτων και του μαθήματος που υστερεί είναι τουλάχιστον «10».

Ο μαθητής παραμένει στάσιμος τον Ιούνιο:

  • Όταν υστερεί σε 3 ή περισσότερα εξεταζόμενα μαθήματα ή σε δύο (2) εξεταζόμενα και δύο (2) ή περισσότερα μη εξεταζόμενα μαθήματα.
  • Λόγω μη πλήρους φοίτησης.

Οι μαθητές παραπέμπονται σε Ανεξέταση τον Ιούνιο, όταν δεν ισχύουν τα πιο πάνω. Επίσης, όταν δικαιολογημένα δεν προσέρχονται στις εξετάσεις Μαΐου-Ιουνίου. Διευκρινίζεται ότι σε υστερούντες μαθητές ο βαθμός γραπτής εξέτασης θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 6. Οι μαθητές που δικαιολογημένα δεν προσέρχονται ή που παραπέμπονται τον Ιούνιο λόγω μη πλήρους φοίτησης εξετάζονται μόνο γραπτώς και διατηρούν την προφορική βαθμολογία των τετράμηνων. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει βαθμολογία των τετράμηνων οι μαθητές εξετάζονται γραπτώς και προφορικώς.

Ο μαθητής μετά την Ανεξέταση προάγεται:

  • Όταν σε κάθε μάθημα πάρει βαθμό τουλάχιστον «10».
  • Όταν υστερεί σε ένα μη εξεταζόμενο στο τέλος του χρόνου μάθημα, αλλά ο Μέσος Όρος των μαθημάτων που εξετάζονται γραπτώς στο τέλος του χρόνου και του μαθήματος στο οποίο υστερεί είναι τουλάχιστον «10».

 

Ο μαθητής παραμένει στάσιμος μετά την Ανεξέταση:

  • Όταν δε συγκεντρώσει τους βαθμούς που προβλέπονται για την προαγωγή του στην πιο πάνω παράγραφο.
  • Όταν αδικαιολόγητα δεν προσέρχεται τον Ιούνιο για Ανεξέταση.
  • Όταν απουσιάσει αδικαιολόγητα πέραν του 20% του διδακτικού χρόνου του προγράμματος Υποστηρικτικής Διδασκαλίας.

Ο μαθητής απολύεται όταν:

  • Σε κάθε μάθημα πάρει τουλάχιστον «10».
  • Όταν υστερεί σε ένα μη εξεταζόμενο γραπτώς στο τέλος του χρόνου μάθημα, αλλά ο Μέσος Όρος των βαθμών των εξεταζόμενων γραπτώς στο τέλος του χρόνου μαθημάτων και του μαθήματος που υστερεί, είναι τουλάχιστον «10».
  • Όταν υστερεί σε ένα εξεταζόμενο γραπτώς στο τέλος του χρόνου μάθημα με βαθμό όχι κατώτερο του «8», αλλά ο Μέσος Όρος των βαθμών όλων των εξεταζόμενων γραπτώς στο τέλος του χρόνου μαθημάτων (περιλαμβανομένου και του βαθμού του μαθήματος που υστερεί) είναι τουλάχιστον δώδεκα (12).
  • Μαθητής που δεν απολύεται τον Ιούνιο δικαιούται να προσέρχεται σε Απολυτήριες Εξετάσεις στις εξεταστικές περιόδους που καθορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.

Επισημαίνεται ότι το έτος διακρίνεται  σε δύο τετράμηνα ως ακολούθως:

Α΄ τετράμηνο: Από την έναρξη των μαθημάτων μέχρι 15 Ιαννουαρίου 2024

Β΄ τετράμηνο: Από την επόμενη μέρα λήξης του Α΄ τετραμήνου (16 Ιαννουαρίου) μέχρι 26 Απριλίου 2024.

 

  ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ                                                                                                                                                                   

Οι μαθητές/ριες οφείλουν:

  • Να κάθονται πάντοτε στη θέση που τους έχει υποδείξει ο/η Υ.Τ και είναι καταγραμμένη στο σχεδιάγραμμα της τάξης.
    • Να αποφεύγουν κάθε ενέργεια που επηρεάζει την καθαριότητα της τάξης και διαταράσσει την ομαλή και αποδοτική διεξαγωγή του μαθήματος.
  • Να παρακολουθούν το μάθημα χωρίς να ενοχλούν. Νοείται ότι μαθητής/ρια που κοιμάται στο θρανίο εν ώρα μαθήματος προσβάλλει το μάθημα, τον διδάσκοντα καθηγητή και τον εαυτό του. Τέτοιου είδους πράξη αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα και η παραπομπή του μαθητή στον οικείο Β.Δ. θεωρείται επιβεβλημένη.
  • Να έχουν μαζί τους όλα τα χρειώδη για το μάθημα. Δεν επιτρέπεται η κατοχή αιχμηρών αντικειμένων, μαρκαδόρων, Tipp-ex σε υγρή μορφή, μαγνητοφώνων, head-phones, χρήση ή κατοχή κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
  • Σε περίπτωση που κάποιος καθηγητής καθυστερήσει να προσέλθει στην τάξη, να μένουν έξω από την αίθουσα χωρίς να ενοχλούν. Ο Πρόεδρος ή μέλος του Συμβουλίου της τάξης να ειδοποιεί τον εφημερεύοντα Β.Δ. Σε περίπτωση απουσίας καθηγητή, οι μαθητές απασχολούνται υποχρεωτικά, σύμφωνα με το πρόγραμμα δημιουργικής απασχόλησης. Η μη συμμόρφωση στις οποιεσδήποτε διευθετήσεις θεωρείται πειθαρχικό παράπτωμα.
  • Να φροντίζουν ώστε ο σχολικός χώρος να διατηρείται καθαρός χρησιμοποιώντας τους καλάθους για σκουπίδια.
  • Να σέβονται και να προστατεύουν τη σχολική περιουσία. Σε περίπτωση σκόπιμης πρόκλησης ζημιάς είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν για την επανόρθωσή της και να υποστούν τις συνέπειες του παραπτώματος με παιδαγωγικά μέτρα.
  • Να φροντίζουν να διατηρούν καθαρά τα αποδυτήρια και τα αποχωρητήρια και να τηρούν τους κανόνες υγιεινής. Το κάπνισμα στα αποχωρητήρια ή σε οποιονδήποτε άλλο χώρο του σχολείου θεωρείται πειθαρχικό παράπτωμα.
  • Να προσέρχονται στην καντίνα μόνο κατά τις ώρες των διαλειμμάτων. Απαγορεύεται αυστηρά η προσέλευση στην καντίνα κατά τη διάρκεια των μαθημάτων ή κατά τη μετάβαση στο κλειστό για συγκέντρωση/γυμναστική.
  • Να προσέρχονται στο χώρο συγκέντρωσης, όταν κτυπήσει το κουδούνι για συγκέντρωση και να κάθονται στις προκαθορισμένες θέσεις τους, χωρίς να μετακινούνται.
  • Να παρακολουθούν με προσοχή τις εκδηλώσεις ή ανακοινώσεις χωρίς να μιλούν ή να σχολιάζουν ή να ασχολούνται με κινητά τηλέφωνα ή άλλες συσκευές.
  • Να μην φεύγουν από τον χώρο συγκέντρωσης ούτε να εγκαταλείπουν το σχολείο.

Στις εκδρομές οι μαθητές/ριες:

  • Δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν ιδιωτικά αυτοκίνητα ούτε να προσκαλούν εξωσχολικούς.
  • Δεν προκαλούν ζημιές στο λεωφορείο και η συμπεριφορά τους είναι κόσμια.
  • Δεν εκπροσωπούν μόνο τον εαυτό τους αλλά και το σχολείο τους.
  • Συμπεριφέρονται κατά τρόπο που να συνάδει προς τη μαθητική ιδιότητά τους.
  • Αναφέρουν οτιδήποτε συμβεί στον Υπεύθυνο Καθηγητή ή στον Βοηθό Διευθυντή.
  • Επιτρέπεται να χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο για άμεση επικοινωνία.
  • Δεν απομακρύνονται ποτέ από το χώρο επίσκεψης ή το εστιατόριο.
  • Προσέχουν στους δρόμους κατά τις μετακινήσεις τους.
  • Αποφεύγουν σχέσεις με εξωσχολικούς ή μαθητές άλλων σχολείων.
  • Δεν καταναλώνουν οινοπνευματώδη ποτά.
  • Πρέπει να βρίσκονται στον χώρο στάθμευσης των λεωφορείων για αναχώρηση επιστροφής στο σχολείο έγκαιρα, στην ώρα που θα προκαθορίσουν οι υπεύθυνοι.

 ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ-ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ-ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ                                                                                                                                      

  • Αποτελεί σοβαρότατο πειθαρχικό παράπτωμα, ως εκ τούτου παραπέμπεται στο Πειθαρχικό Συμβούλιο κάθε είδους απρόκλητη, εκφοβιστική, ρατσιστική ή επιθετική συμπεριφορά, ιδιαίτερα σε άτομα που μειονεκτούν έναντι του θύτη. Το σχολείο θα έχει μηδενική ανοχή σε συμπεριφορές που μειώνουν ή πληγώνουν την προσωπικότητα οποιουδήποτε μέλους της σχολικής κοινότητας.
  • Άτομα τα οποία αισθάνονται ότι βιώνουν παρόμοιες συμπεριφορές, πρέπει να επικοινωνούν άμεσα με τον Υπεύθυνο Τμήματος ή τον/την Σύμβουλο του σχολείου ή τη Διεύθυνση. Μπορούν ακόμη να αφήσουν γραπτό σημείωμα στο κουτί επικοινωνίας που βρίσκεται έξω από το Λογιστήριο.
  • Στο σχολείο μας εφαρμόζεται ο Κώδικας Συμπεριφοράς κατά του Ρατσισμού του ΥΠΑΝ.

Για την τήρηση του Κώδικα προνοούνται οι πιο κάτω δεσμεύσεις από μέρους των μαθητών:

  • να σέβονται την προσωπικότητα, την ελευθερία και την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών, των άλλων συμμαθητών, γονιών και όλων των άλλων προσώπων εντός και έκτος του σχολείου
  • να ενημερώνονται για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους σε σχέση με τον ρατσισμό και τις διακρίσεις
  • να αναγνωρίζουν τα διάφορα ρατσιστικά περιστατικά και να τα αναφέρουν άμεσα σε μία/έναν εκπαιδευτικό του σχολείου
  • να αρνούνται να εμπλακούν σε ρατσιστικές συμπεριφορές
  • να ενημερώνουν άτομα που λένε ρατσιστικά ανέκδοτα ότι μπορεί με αυτόν τον τρόπο να πληγώνουν κάποια άλλα άτομα ή ομάδες
  • να περιλαμβάνουν παιδιά στις παρέες και στις δραστηριότητές τους που μπορεί να αποκλείονται λόγω της διαφορετικότητάς τους
  • να αμφισβητούν οποιαδήποτε στερεότυπα ή ρατσιστικές αντιλήψεις ακούνε στο περιβάλλον τους
  • να σέβονται τα εθνικά και θρησκευτικά σύμβολα, όχι μόνο τα δικά τους αλλά και των άλλων
  • να αναστοχάζονται αναφορικά με τη συμπεριφορά τους και κατά πόσο αυτή μπορεί να έχει ρατσιστικές συνέπειες για άλλα άτομα ή ομάδες

 ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ                                                                                                                                      

  • Οι μαθητές παραμένουν στην τάξη, όταν τελειώσουν το διαγώνισμα ή τη γραπτή έκθεση. Μαθητές που δικαιολογημένα απουσιάζουν από διαγώνισμα μπορεί να εξεταστούν γραπτά ή προφορικά με την πρώτη ευκαιρία, κατά την κρίση του καθηγητή τους. Μαθητές που αρνούνται να γράψουν σε διαγώνισμα βαθμολογούνται με μονάδα.
  • Σκόπιμη απουσία μαθητών κατά την περίοδο προειδοποιημένου διαγωνίσματος θα θεωρείται ως αδικαιολόγητη και επισύρει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής.
  • Οι μαθητές παίρνουν τα διορθωμένα διαγωνίσματα στους γονείς/κηδεμόνες τους για ενημέρωση και υπογραφή. Αυτά πρέπει να επιστρέφονται τις επόμενες 2-3 ημέρες. Η πλαστογράφηση υπογραφής αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα.
  • Στην περίπτωση απώλειας του διαγωνίσματος ή άρνησης ή αμέλειας εκ μέρους του μαθητή/ριας να επιστρέψει το διαγώνισμα στον διδάσκοντα καθηγητή εντός της πιο πάνω προθεσμίας, ο διδάσκων καθηγητής έχει το δικαίωμα το επόμενο διαγώνισμα να μην το δώσει στον μαθητή/ρια για ενημέρωση γονέα/κηδεμόνα
  • Ο βαθμός του διαγωνίσματος σε καμία περίπτωση δεν θεωρείται και βαθμός του τετραμήνου.

 ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ                                                                                                              

Σκοπός του σχολείου είναι να προσφέρει πέρα από τη γνώση και κοινωνικές δεξιότητες στους  μαθητές καθώς και να τους εμπεδώσει τις αρχές της χρηστής διοίκησης, της αξιοκρατίας και της δημοκρατίας. Η Μαθητική Αυτοδιοίκηση συντελεί στη δημιουργία ελεύθερων, υπεύθυνων και δημοκρατικών ανθρώπων που ανήκουν ενεργά σε ένα σύνολο. Βοηθά στην κοινωνικοποίηση, στην ανάπτυξη αυτοπειθαρχίας, αλληλοσεβασμού, πνεύματος συνεργασίας και αλληλεγγύης και υποστηρίζει τον ελεύθερο γόνιμο διάλογο και την εποικοδομητική κριτική. Το Κεντρικό Μαθητικό Συμβούλιο συνεργάζεται με τη Διεύθυνση του σχολείου, τον Καθηγητικό Σύλλογο και τον Σύνδεσμο Γονέων και Κηδεμόνων με υποβολή εισηγήσεων για προώθηση και επίλυση θεμάτων που αφορούν τους μαθητές και το σχολείο.  Επίσης συμμετέχει ενεργά στην πραγματοποίηση του κοινού οράματος του σχολείου.

Α. Συμβούλιο Τμήματος (Σ.Τ.)

  • Τα Συμβούλια Τμήματος είναι υπεύθυνα για το τμήμα τους, θέτουν στον Υπεύθυνο Καθηγητή κάθε τμήματος τα προβλήματα που παρουσιάζονται στο τμήμα και τα συζητούν μαζί του. συζητούνται θέματα πειθαρχίας, καθαριότητας και εμφάνισης της τάξης, ευημερίας, σχέσεων, ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος, μεθοδολογικών προσεγγίσεων των διδασκόντων, βιβλίων και εορτασμών και οποιαδήποτε άλλα σοβαρά θέματα αφορούν στην ομαλή λειτουργία του τμήματος.
  • Τα Συμβούλια Τμήματος σε περιπτώσεις σοβαρών προβλημάτων συγκαλούν συνεδρία του τμήματος, εκτός διδακτικού χρόνου.. Στη συνεδρία προεδρεύει ο πρόεδρος του τμήματος.
  • Τα Συμβούλια Τμήματος είναι υπεύθυνα για τις ανακοινώσεις που αναρτώνται στην πινακίδα του τμήματος.
  • Τα Συμβούλια Τμήματος συνέρχονται, εκτός διδακτικού χρόνου, σε τακτικές συνεδρίες που ορίζουν τα ίδια. Ετοιμάζουν εισηγήσεις σε σχέση με αναφυόμενα προβλήματα, τις παρουσιάζουν για συζήτηση-ανταλλαγή απόψεων ενώπιον όλων των μαθητών του τμήματος ή/και ενώπιον του Υπεύθυνου Καθηγητή ή/και, αν παραστεί ανάγκη, ενώπιον της Διεύθυνσης του σχολείου.
  • Ο ταμίας του Συμβουλίου Τμήματος εισπράττει από τους μαθητές το ποσόν που θα ορίσει το Συμβούλιο Τμήματος σε συνεννόηση με τον Υπεύθυνο Τμήματος.
  • Το ποσό των χρημάτων που θα κατατεθεί στο ταμείο του τμήματος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες του τμήματος ή για αγαθοεργούς σκοπούς, αφού προηγουμένως ενημερωθεί ο Υπεύθυνος Καθηγητής του τμήματος. Πρωτοβουλίες αναλαμβάνονται για την παροχή υλικής ή άλλης βοήθειας στους μαθητές που χρειάζονται βοήθεια.
  • Ο γραμματέας του Συμβουλίου Τμήματος τηρεί τα πρακτικά των συνεδριών και είναι υπεύθυνος για τις ανακοινώσεις του συμβουλίου.
  • Τα Συμβούλια Τμήματος υποδεικνύουν τους επιμελητές καθώς και άλλες υποεπιτροπές, ανάλογα με τις ανάγκες του τμήματος.
  • Η συμπεριφορά των μελών του συμβουλίου τμήματος πρέπει να αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για τους άλλους μαθητές.
  • Τις συνεδρίες των Συμβουλίων Τμήματος συγκαλεί ο πρόεδρος και, όταν απουσιάζει αυτός, ο αντιπρόεδρος ( απαρτία αποτελούν τρία (3) μέλη ).

Β. Κεντρικό Μαθητικό Συμβούλιο (Κ.Μ.Σ.)

  • Τα μέλη του Κ.Μ.Σ. έχουν την ευθύνη για την προώθηση των σκοπών και για την εφαρμογή των αποφάσεων του Μαθητικού Συμβουλίου σε συνεργασία με τα Συμβούλια Τμήματος, τον υπεύθυνο Βοηθό Διευθυντή και τη Διευθύντρια του σχολείου, μέσα στα πλαίσια των σχολικών κανονισμών.
  • Ο πρόεδρος του Κ.Μ.Σ. προεδρεύει στις συνεδρίες του συμβουλίου και των γενικών συνελεύσεων των μαθητικών συμβουλίων και υπογράφει μαζί με τον γραμματέα κάθε έγγραφο.
  • Το Κ.Μ.Σ. συνεδριάζει σε διδακτικό χρόνο, μία (1) φορά το μήνα σε τακτικές συνεδρίες που τις ορίζει το ίδιο από την αρχή της σχολικής χρονιάς και σε έκτακτες, που τις αποφασίζει σε κάθε περίσταση. Δικαίωμα συγκλήσεως του Κ.Μ.Σ. έχει ο πρόεδρος ή τα τέσσερα από τα επτά μέλη του συμβουλίου.
  • Στις συνεδρίες του Κ.Μ.Σ. τηρούνται πιστά οι καθορισμένες διαδικασίες και κάθε μέλος εκφράζει ελεύθερα και υπεύθυνα τις απόψεις του με κριτικό και εποικοδομητικό πνεύμα.
  • Το Κ.Μ.Σ. ορίζει υποεπιτροπές για τον προγραμματισμό ή τη διεκπεραίωση οποιασδήποτε απόφασης που εμπίπτει στους σκοπούς των Μαθητικών Συμβουλίων. Ειδική επιτροπή που ορίζεται από το Κ.Μ.Σ. αναλαμβάνει την έκδοση εκφραστικών οργάνων (π.χ εφημερίδα) των μαθητών με ύλη που αναφέρεται στις δραστηριότητες των μαθητικών συμβουλίων και του σχολείου γενικότερα. Τη γενική εποπτεία και ευθύνη έχει ο Διευθυντής του σχολείου, ενώ καθηγητής που ορίζεται από τον Καθηγητικό Σύλλογο αναλαμβάνει τον συντονισμό και την υλοποίηση των πιο πάνω εκφραστικών οργάνων.
  • Οι πόροι του Κ.Μ.Σ. προέρχονται από συνδρομές των τμημάτων.
  • Το Κ.Μ.Σ. ορίζει τρεις (3) μαθητές, μέλη του ή άλλους μαθητές, για να εκπροσωπούν τη μαθητική κοινότητα σε Επιτροπές του Καθηγητικού Συλλόγου.
  • Το Κ.Μ.Σ., γενικά, συνεργάζεται με τη Διεύθυνση του σχολείου, τον Καθηγητικό Σύλλογο και το Σύνδεσμο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου για την επίλυση οποιωνδήποτε προβλημάτων των μαθητών, ως ατόμων ή ως μελών ενός κοινωνικού συνόλου και βοηθά ενεργά και συστηματικά στο να διατηρείται καθαρό το σχολείο, να τηρείται η τάξη κατά τα διαλείμματα στην αυλή, στην καντίνα και σ’ όλες τις σχολικές εκδηλώσεις.
  • Τo Κ.Μ.Σ. δύναται να συγκαλεί γενική συνέλευση μέχρι δύο (2) φορές τον χρόνο, τα μέλη όλων των Συμβουλίων των τάξεων του σχολείου (σε διδακτικό χρόνο) μετά από συνεννόηση με τη Διεύθυνση του σχολείου.
  • Οι εκπρόσωποι του Κ.Μ.Σ., των Ε.Σ.Ε.Μ. και της Π.Σ.Ε.Μ. Κύπρου μπορούν να διανέμουν στον χώρο του σχολείου σχολικά έντυπα.

 ΕΞΩΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΧΟΡΩΝ-ΕΚΔΡΟΜΩΝ)                          

Το σχολείο δεν συμμετέχει με κανένα τρόπο σε δραστηριότητες που οργανώνουν οι μαθητές εκτός του σχολικού χώρου, όπως εκδρομές, διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία, χορούς κ.ά. Ως εκ τούτου, δεν φέρει καμιά ευθύνη για όσους συμμετέχουν. Σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας (Υ.Π./109/77/12.22.1999 και Υ.Π./10-9/77/3/28.2.1997) τέτοιες εκδηλώσεις δεν επιτρέπονται και είναι αντίθετες με τους κανονισμούς λειτουργίας των σχολείων. Η χρήση του ονόματος του σχολείου προκειμένου να εξασφαλισθεί η σχετική άδεια από τους γονείς αποτελεί σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα.

ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΩΝ ΤΗΛΕΦΩΝΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ                                          

Απαγορεύεται αυστηρά η ενεργοποίηση, φόρτιση και χρήση κινητού ή άλλης συσκευής μέσα στην τάξη καθώς και σε εκδηλώσεις του σχολείου. Τα κινητά τηλέφωνα καθώς και ασύρματη τηλεπικοινωνία (Bluetooth) τοποθετούνται απενεργοποιημένα, στις θυρίδες των τάξεων, πριν την έναρξη του μαθήματος. Παράλειψη τοποθέτησης του κινητού ή απλή παρουσία του στο θρανίο αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα που αντιμετωπίζεται με Παιδαγωγικά Μέτρα, που επιβάλλει ο υπεύθυνος ΒΔ.

Το σχολείο δεν φέρει καμία απολύτως ευθύνη για απώλεια μη σχολικού εξοπλισμού.

 

 ΟΙ ΕΞΩΣΧΟΛΙΚΟΙ                                                                                                                                   

Με τον όρο "εξωσχολικοί" εννοούνται ειδικά όσοι – κυρίως νεαροί/ές ή πρώην μαθητές/τριες του σχολείου - χωρίς να έχουν συγκεκριμένη και ουσιαστική εργασία, εισέρχονται στο σχολείο, χωρίς την άδεια της Διεύθυνσης και παραβιάζουν ουσιαστικά τον σχολικό χώρο.

Όσοι μαθητές/ριες υποβοηθούν με τη στάση τους την παραβίαση του σχολικού χώρου, είναι συνυπεύθυνοι και συνένοχοι και διαπράττουν σοβαρό παράπτωμα.

Οι εξωσχολικοί που έχουν λόγο να εισέλθουν στο σχολείο απευθύνονται στη Διεύθυνση για χορήγηση άδειας.

 ΧΡΗΣΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ                                                                                                                              

Οι μαθητές απαγορεύεται να οδηγούν οποιοδήποτε μηχανοκίνητο όχημα, το οποίο δεν είναι ασφαλισμένο και ο οδηγός του δεν είναι κάτοχος άδειας οδηγού, όπως προνοεί ο νόμος. Σε αντίθετη περίπτωση διαπράττουν σοβαρό ποινικό αδίκημα και, ως εκ τούτου, ειδοποιείται αμέσως η Αστυνομική Διεύθυνση της περιοχής.

Όσοι μαθητές είναι κάτοχοι άδειας οδηγού και επιθυμούν να έρχονται στο σχολείο με δικό τους όχημα, πρέπει να συμπληρώσουν το έντυπο Ε5 και να το παραδώσουν στον Υπεύθυνο Καθηγητή του τμήματός τους, υπογραμμένο από τον κηδεμόνα τους.

Όσοι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο με δίκυκλο υποχρεούνται να σταθμεύουν στον δυτικό χώρο στάθμευσης.  Όσοι μαθητές προσέρχονται με αυτοκίνητο σταθμεύουν στον πρώτο χώρο στάθμευσης του σχολείου, μετά την κεντρική είσοδο.

ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΠΑΡΑΠΤΩΜΑΤΑ                                                                                                                                                    

Οποιαδήποτε παράβαση των κανονισμών αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα και τιμωρείται ανάλογα. Πειθαρχικά παραπτώματα αποτελούν, περιληπτικά, τα πιο κάτω και για κάθε ένα επιβάλλεται ανάλογη ποινή:

  • Η μη ευπρεπής εμφάνιση (με αξύριστα πρόσωπα τα αγόρια, με κολάν ή εξεζητημένες κομμώσεις και κοσμήματα τα κορίτσια)
  • Οι αδικαιολόγητες απουσίες.
  • Η εγκατάλειψη του σχολείου κατά τον χρόνο λειτουργίας του (μάθημα, διάλειμμα, δημιουργική απασχόληση, εκδηλώσεις).
  • Η συστηματική καθυστέρηση προσέλευσης των μαθητών/ριών στο σχολείο, έστω κι αν η είσοδος στην τάξη συνοδεύεται με άδεια του Β.Δ.
  • Η μη συμμόρφωση στο θέμα της στολής και εμφάνισης.
  • Η προσκόμιση αναληθών πιστοποιητικών για δικαιολόγηση απουσιών.
  • Η χωρίς γραπτή άδεια έξοδος από την τάξη ή το σχολείο σε ώρες λειτουργίας του.
  • Η απρεπής συμπεριφορά στην τάξη ή στην αυλή του σχολείου.
  • Η σκόπιμη καθυστέρηση μετά από διάλειμμα, μετά το μάθημα της Γυμναστικής ή το μάθημα σε ειδικές αίθουσες.
  • Η παρεμπόδιση της διεξαγωγής του μαθήματος.
  • Η ενθάρρυνση και συνομιλία με εξωσχολικούς.
  • Η απρεπής και μη κόσμια συμπεριφορά σε συγκεντρώσεις ή εορτασμούς.
  • Η αντιγραφή κατά τη διάρκεια διαγωνίσματος (τιμωρείται με μονάδα στο γραπτό ή και/μείωση διαγωγής).
  • Η μη επιστροφή διαγωνίσματος.
  • Η χρήση οποιασδήποτε μορφής βίας.
  • Η καταστροφή σχολικής περιουσίας.
  • Η άρνηση συμμετοχής στις Εκδρομές, στους Ομίλους, στο Πρόγραμμα Δημιουργικής Απασχόλησης και σε άλλες δραστηριότητες του σχολείου.
  • Η παρενόχληση στο Πρόγραμμα Δημιουργικής Απασχόλησης.
  • Το κάπνισμα./Κατοχή συσκευής ηλεκτρονικού τσιγάρου.
  • Η χρήση/ ενεργοποίηση/ φόρτιση κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή εκδήλωσης.
  • Η επέμβαση σε οποιαδήποτε έγγραφα του σχολείου.
  • Ζημιές σε θρανία, τοίχους και άλλο σχολικό εξοπλισμό.

Σημείωση: Για τα πειθαρχικά παραπτώματα ενημερώνονται με επιστολή οι γονείς ή ο κηδεμόνας.

Μαθητής/ρια που αποβάλλεται πέραν των επτά (7) περιόδων παραμένει στο σπίτι, με ευθύνη των γονιών/κηδεμόνων. Αν αποβληθεί λιγότερες των 7 περιόδων απασχολείται δημιουργικά (π.χ. Βιβλιοθήκη, σχολικός κήπος, πινακίδες, καθαριότητα κ.λπ.) σύμφωνα με τις οδηγίες του επιβλέποντος εκπαιδευτικού.

Οι κανονισμοί στοχεύουν στη σωστή διαπαιδαγώγηση και διαμόρφωση του χαρακτήρα του μαθητή, ώστε η ένταξή του στο κοινωνικό σύνολο να γίνεται ομαλά.

 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΔΙΑΓΩΓΗ                                                                                              

Τα παιδαγωγικά μέτρα αποβλέπουν στη βελτίωση του/της μαθητή/ριας και την ενίσχυση της προσωπικής υπευθυνότητας και της αυτοπειθαρχίας του, καθώς επίσης και στη διασφάλιση δημοκρατικής ζωής που αποτελεί προϋπόθεση για την εύρυθμη και αποδοτική λειτουργία της σχολικής μονάδας μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα.

 Α/Α

Παράπτωμα

1η φορά

Επανάληψη

1

Αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην τάξη

1η φορά: 3 αδικαιολόγητες καθυστερήσεις: γραπτή συμφωνία ενημέρωση γονέα/κηδεμόνα

2η φορά: 3 αδικαιολόγητες καθυστερήσεις (σύνολο 6): 3 περίοδοι αποβολή με αναστολή.

3η φορά: 3 αδικαιολόγητες καθυστερήσεις (Σύνολο 9) : 5 περίοδοι αποβολή

 ( Σύνολο 8 περίοδοι αποβολής)

Κάθε επόμενες 5 αδικαιολόγητες καθυστερήσεις,

8 περίοδοι  αποβολή

8 περίοδοι αποβολή

 

2

Αδικαιολόγητη μεμονωμένη απουσία (όταν διαπιστώνεται στον έλεγχο απουσιών)

8 περίοδοι αποβολή

2 ημέρες αποβολή

3

Απουσία από το μάθημα ή σχολική εκδήλωση χωρίς άδεια (όταν διαπιστώνεται από τον καθηγητή μέσα στην τάξη ή σε σχολική εκδήλωση)

8 περίοδοι αποβολή

2 ημέρες αποβολή

4

Αποχώρηση από την τάξη, το σχολείο ή σχολική εκδήλωση χωρίς άδεια (όταν ο μαθητής εγκαταλείπει τη θέση του για οποιοδήποτε λόγο)

8 περίοδοι αποβολή

2 ημέρες αποβολή

5

Έξοδος από τον σχολικό χώρο χωρίς άδεια

8 περίοδοι αποβολή

2 ημέρες αποβολή

6

Ψευδείς δηλώσεις – παραποίηση και/ή καταστροφή σχολικών εγγράφων

8 περίοδοι αποβολή

2 ημέρες αποβολή

7

Μη ευπρεπής εμφάνιση

Παρατήρηση

1-2 ημέρες αποβολή

Νοείται ότι στην περίπτωση που ο μαθητής δεν φέρει την ενδεδειγμένη ενδυμασία καλείται ο κηδεμόνας του να τον προμηθεύσει με την κατάλληλη.

Στην περίπτωση που μαθητής φορεί σκουλαρίκια, τα αφαιρεί και τα φυλάει. Το ίδιο ισχύει και για τις μαθήτριες που φορούν μη ενδεδειγμένα κοσμήματα.

8

Παρεμπόδιση της ομαλής διεξαγωγής του μαθήματος ή άλλων σχολικών εκδηλώσεων

Παρατήρηση ή  μία (1)  ημέρα αποβολή ανάλογα με την περίπτωση

2 ημέρες αποβολή

9α

Χρήση/ ενεργοποίηση/ φόρτιση κινητών τηλεφώνων ή άλλης ηλεκτρονικής συσκευής ή απλή παρουσία τους στο θρανίο

 Μία (1) ημέρα αποβολή

Γίνεται κατάσχεση του κινητού.      

Το κινητό παραδίδεται στον γονέα ή κηδεμόνα του μαθητή.

 

9β

Παραβίαση προσωπικών δεδομένων με χρήση κινητού τηλεφώνου

Πειθαρχικό Συμβούλιο – Καθηγητικός Σύλλογος – Αποβολή από το σχολείο

 

 

10

Κυκλοφορία με μηχανοκίνητο όχημα στον σχολικό χώρο κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου (πλην της προσέλευσης ή αποχώρησης από το σχολείο αν έχει άδεια)

8 περίοδοι αποβολή

2 ημέρες αποβολή

 

11

Χρήση ιδιωτικού μεταφορικού μέσου σε εκδρομή ή άλλη εκδήλωση του σχολείου σε εργάσιμο χρόνο (είτε ο μαθητής έχει ή δεν έχει άδεια οδηγού)

2 ημέρες αποβολή

 

12

Αδικαιολόγητη συναναστροφή με εξωσχολικούς κατά τη διάρκεια του σχολείου χωρίς άδεια

Παρατήρηση

Διευθύντρια (μέχρι 4 ημέρες αποβολή)

 

13

Κάπνισμα – οινοπνευματώδη – χαρτοπαίγνιο κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου

8 περίοδοι αποβολή

2 ημέρες αποβολή κάθε επόμενη φορά

 

14

Κλοπή ή απόπειρα κλοπής εντός του σχολικού χώρου

Διευθύντρια – Πειθαρχικό Συμβούλιο (4-6 ημέρες αποβολή)

 

15

Αναγραφή υβριστικών/προσβλητικών συνθημάτων εντός του σχολικού χώρου

2 ημέρες αποβολή (αποζημίωση)

 

16α

Λέρωμα των θρανίων ή της τάξης

Καθαρισμός όλων των θρανίων/τάξης

Ισχύει η πρώτη στήλη και επιπρόσθετα δύο (2) ημέρες αποβολή

16β

Άλλη κακόβουλη ζημιά κατά της περιουσίας του σχολείου

2 ημέρες αποβολή, Διευθύντρια, Πειθαρχικό Συμβούλιο (αποζημίωση)

 17

Διάρρηξη ή απόπειρα διάρρηξης

2 ημέρες αποβολή – Πειθαρχικό Συμβούλιο

 18

Εμπρησμός ή απόπειρα εμπρησμού

Διευθύντρια – Πειθαρχικό Συμβούλιο (4-6 ημέρες αποβολή)

 19

Κατοχή, μεταφορά ή χρήση επικίνδυνων αντικειμένων στον σχολικό χώρο (π.χ. κροτίδες)

Διευθύντρια – Πειθαρχικό Συμβούλιο (4-6 ημέρες αποβολή)

 20

Υβριστική συμπεριφορά και/ή λεκτική βία

Αποβολή ΒΔ – Διευθύντρια – Πειθαρχικό (2-6 ημέρες αποβολή)

21

Σεξουαλική παρενόχληση

Διευθύντρια – Πειθαρχικό Συμβούλιο (4-6 ημέρες αποβολή)

22

Εκφοβιστική και απειλητική συμπεριφορά

Διευθύντρια – Πειθαρχικό Συμβούλιο (4-6 ημέρες αποβολή)

 23

Σωματική βία, με ή χωρίς αντικείμενο

Πειθαρχικό Συμβούλιο – Καθηγητικός Σύλλογος (4-8 ημέρες αποβολή) – Αποβολή από το σχολείο

 24

Σωματική βία σεξουαλικής φύσεως

Πειθαρχικό Συμβούλιο – Καθηγητικός Σύλλογος (4-8 ημέρες αποβολή) – Αποβολή από το σχολείο

 25

Ναρκωτικά

Πειθαρχικό Συμβούλιο – Καθηγητικός Σύλλογος (4-8 ημέρες αποβολή) – Αποβολή από το σχολείο Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας

Υπενθυμίζεται ότι οι αποβολές λογίζονται στο σύνολο των απουσιών. Για αποβολή πέραν της μίας (1) ημέρας, ο μαθητής μένει στο σπίτι.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΑ ΛΗΨΗΣ ΤΟΥΣ                                                                    

  • Παιδαγωγικός Διάλογος: Διδάσκων καθηγητής, Βοηθός Διευθυντής, Βοηθός Διευθυντής Α΄, Διευθύντρια.
  • Παρατήρηση: Διδάσκων καθηγητής, Βοηθός Διευθυντής, Βοηθός Διευθυντής Α΄, Διευθύντρια.
  • Επίπληξη: Διδάσκων καθηγητής, Βοηθός Διευθυντής, Βοηθός Διευθυντής Α΄, Διευθύντρια.
  • Κοινή γραπτή συμφωνία μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή/ριας, με την οποία ο μαθητής δεσμεύεται ότι δεν θα επαναλάβει το παράπτωμα και ότι θα τηρεί εφεξής τους κανονισμούς. Τη συμφωνία προσυπογράφει και ο διδάσκων καθηγητής.
  • Επίπληξη με γραπτή τεκμηριωμένη ενημέρωση του γονιού: Διδάσκων καθηγητής
  • Αποπομπή από την τάξη και παραπομπή στη Διεύθυνση: Διδάσκων καθηγητής
  • Αποζημίωση για φθορά περιουσίας του σχολείου: Βοηθός Διευθυντής, Βοηθός Διευθυντής Α΄, Διευθύντρια.
  • Εκτέλεση κοινωφελούς σχολικής εργασίας που θα στοχεύει, κυρίως, στην αξιοποίηση των ικανοτήτων /δεξιοτήτων του μαθητή προς όφελος της σχολικής κοινότητας (η εκτέλεση της κοινωφελούς σχολικής εργασίας πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, πλην των διαλειμμάτων): Διευθύντρια, Καθηγητικός Σύλλογος.
  • Αποβολή έως 2 μέρες: Βοηθός Διευθυντής, Βοηθός Διευθυντής Α΄, Διευθύντρια.
  • Γραπτή προειδοποίηση με κοινοποίηση προς τους γονείς για αλλαγή τμήματος: Παιδαγωγική Ομάδα
  • Αλλαγή τμήματος (γίνεται μόνο μια φορά): Καθηγητικός Σύλλογος
  • Αποβολή 1 – 4 ημέρες: Διευθύντρια
  • Αποβολή 1 – 6 ημέρες: Πειθαρχικό Συμβούλιο
  • Αποβολή 1 – 8 ημέρες: Καθηγητικός Σύλλογος
  • Αποβολή από το σχολείο που φοιτά για πάντα με δικαίωμα εγγραφής σε άλλο σχολείο: Καθηγητικός Σύλλογος

Η διαγωγή των μαθητών/ριών χαρακτηρίζεται στο τέλος κάθε τετραμήνου με απόφαση του Καθηγητικού Συλλόγου, ως Κοσμιοτάτη, Κοσμία, Καλή, Επίμεμπτη, Κακή, χωρίς να δίνεται αριθμητική βαθμολογία. Σε περίπτωση που η διαγωγή χαρακτηρίζεται ως Κοσμία, Καλή, Επίμεμπτη ή Κακή, οι λόγοι τεκμηριώνονται και αναγράφονται σε σχετικό πρακτικό του Καθηγητικού Συλλόγου.